Om te beginnen, is er de muziek die je voor jezelf schrijft. Dat proces gebruikt, in mijn geval zoals met zoveel van mijn werk, ook woorden, dus schrijf ik liedjes. Over het algemeen voer ik ze zelf ook uit, ook al heb ik er geen enkel bezwaar tegen als anderen dat doen. Het eerste wat mensen vragen is: “Wat voor soort muziek schrijf je?” Ik schrijf popmuziek, met een vleugje folk (mijn eigen Keltische wortels), maar ik ben niet vies van een dissonant jazz akkoord zo nu en dan en. Zoals met alles wat ik doe, ben ik altijd op zoek naar het theater in de dingen. Ik hoop dat ik zo de vraag beantwoord heb!

Er zijn ook composities zonder teksten voor diverse strijk- en blaasensembles en composities voor a capella stemmen geschreven. Het lied Witness won de eerste prijs in 2002 voor de CARA Awards in de VS. ‘Les Chansonelles’ koor uit Guernsey, eindigde op de eerste plaats in een internationaal korenfestival in Oostenrijk met het lied Some Kind of Magic.

Verder zijn er composities van muziek en tekst die geen liedjes zijn, zoals een stuk muziek geschreven om de vertelling van het  verhaal van De krekel en de boktor te begeleiden.

Er zijn solo cd’s met band en cd’s met alleen zang en piano: Satin and Flanelette Days en Blue-eyed Wonders and Damaged Goods

Er is een a capella CD van No Place for Jennifer: Witness

En er is een Three Women CD: Triade

 

Alle liedjes en cd’s kunnen besteld worden, ook als mp3 of als live concert!  Mail me gewoon.

 

Dan is er ook de muziek die je in opdracht schrijft:

Een blazersensemble of een koor wil een stuk hebben wat speciaal voor hen geschreven is om een jubileum te vieren;

Je wilt graag een persoonlijke noot toevoegen aan een training of productpresentatie bij jouw bedrijf.

Ik heb ooit een stuk muziek gecomponeerd voor een complete muziekvereniging, uitgevoerd door alle 80 leden, met hun diverse instrumenten en voor een basisschool schreef ik voor alle 300 leerlingen een lied, met vocal percussion.

Maar ik kan ook kleinschaliger werken!

Ik kan ook voor jou muziek en teksten op maat schrijven.

En koren en orkesten kunnen opdracht geven om een specifiek nummer te arrangeren. Op die manier heb je een nummer in precies de goede toonsoort en met de juiste moeilijkheidsgraad voor jouw groep. Of een nummer dat geen andere groep in het repertoire heeft dit seizoen.

There’s the music that you write for yourself. For me, as with so much of my work, that process involves using words too, so I write songs. I tend to sing them myself too, though I don’t mind at all if other people do.  The first thing people ask is “What kind of music do you write?”  I write pop music, with just a hint of folk (my own Celtic roots), but I’m not averse to the odd dissonant jazz chord, and as with all my work, I search for the theatre in everything. Hopefully that answers your question!

There are also compositions without words, written for various ensembles of wind and/or string instruments, and compositions written for a cappella voices. The song ‘Witness’ won first prize in 2002 at the CARA awards in the USA. ‘Les Chansonelles’, a choir from Guernsey, won an international festival in Austria with the song ‘Some Kind of Magic’.

There are also pieces for music and words which are not songs, as for example in the music composed to accompany the reading of a story: ‘The Cricket and the Beetle’.

There are solo CDs with band, and with only voice and piano: Satin and Flanelette Days en Blue-eyed Wonders and Damaged Goods.

There is an a cappella CD by No Place for Jennifer: Witness

There is a Three Women CD: Triade

 

You can order any (or all!) of the songs on CD, as an mp3 or in the form of a live concert. Just mail and ask.

 

Then there is the music that you are commissioned to write. A brass band or a choir wants to celebrate an anniversary with a piece written specially for the occasion. You would like to add a personal note to a training session or product launch at your company. I have, for example, composed a piece of music for a complete musician’s collective and all the instruments they played (about 80 people), and a song, with vocal percussion, for all 300 pupils at a primary school. But I can also work to a smaller scale!

I can write made-to-measure music and texts for you.

It’s possible for choirs and orchestras to commission an arrangement of a specific number. In this way, you get a piece which is in exactly the right key, and with exactly the right degree of difficulty for your group. Or a piece which no other group has on its playlist this season

Muziek & Fragmenten

Music: read & listen

Can't Wait Won't Wait

 

 

 

Mirror Mirror

 

 

 

Remember

 

 

 

Used To

 

 

 

 

 Lizzie Kean  T: 0031 (0) 624677389 E: info@lizziekean.nl